George Ţărnea: (Reflex 110)

C’est très peu ce que je pourrrais avouer
Si tu disparaissais et je ne te trouvais plus
Mais pour tout savoir, il ne serait pas difficile;
Ecoute-moi avec ton ame, toujours
Et laisse-moi croire que tu ne veux plus
Te séparer de mes yeux
Et tu comprendras que ce serait si froid
Si tu t’en allais et je n’te trouvais plus…

___________________________________

E prea puţin ce pot mărturisi,
Dacă-ai fugi şi nu te-aş mai găsi,
Dar, ca să afli totul, nu e greu;
Ascultă-mă cu sufletul, mereu,
Lăsându-mă să cred că nu mai vrei
Să te desprinzi cumva din ochii mei
Şi-ai să înţelegi cât frig s-ar întâmpla
Dac-ai fugi şi nu te-aş mai afla…

(din volumul “Cartea Claudiană (110 poeme reflexive)” Editura Enciclopedică, 1999, Bucureşti)

Rugăminte către prietenii mei francofoni

Vă adresez rugamintea de a contribui cu sugestiile dumneavoastră la acest proiect pe care l-am iniţiat de a face cunoscută, atât cât se poate prin intermediul unui blog oarecare, literatura romană în spaţiul francofon. Voi face traduceri din versurile poeţilor mei favoriţi dar eu, chiar dacă sunt traducătoare de meserie, nu am exerciţiul extrem de important al limbii franceze vorbite pe care dumneavoastră, cei care utilizaţi limba franceză în mod curent, îl aveţi în mod incomparabil faţă de mine. Prin urmare aş aprecia foarte mult orice contribuţie a dumneavoastră exprimată prin critici şi sugestii de mai bună echivalare a originalului din limba română în limba franceză. Vă mulţumesc anticipat!

Aveti aici o poezie de George Ţărnea, poet care s-a stins din păcate la numai 50 de ani.

Poeziile lui au ceva din graţia unui trubadur şi cred că, deşi mulţi dintre dumneavoastră cunosc cântecul lui Nicu Alifantis : Balada blondelor iubiri, puţini cred că ştiu că versurile acestui frumos cântec sunt scrise de George Ţărnea…

Laisser un commentaire

